Inlagt av administrator som
Maltesens adressetikett är likadan som adressetiketten som sitter på brevet ni får när ni blir medlem eller har förnyat ert medlemskap.
För att få tillgång till medlemssidorna samt få information om ditt medlemskap krävs följande saker:- Ni måste kryssa i rutan "Medlem" under "Mitt konto" / "Uppdatera" / "Personlig information".
- Förnamnet måste stämma överens (= Vara exakt likadant stavat) med vad som står på Maltesens adressetikett.
- Efternamnet måste stämma överens (= Vara exakt likadant stavat) med vad som står på Maltesens adressetikett.
- Postnummer måste vara lika med postnumret, XXX XX, (notera mellanslaget) på Maltesens adressetikett.
- Slutligen måste ni ha betalt medlemsavgiften. Vi tillämpar ett antal månaders respit. Men är det mer än ca ett halvt år sedan medlemskapet gick ut förlorar ni tillgången till medlemssidorna.
Ni får en varning i form av ett extra fält ovanför menyn till vänster när ert medlemskap håller på att gå ut. Under sista månaden som medlemskapet gäller är det ett orange meddelande. När medlemskapet gått ut övergår det i ett rött meddelande. Från det att ni betalat medlemsavgiften kan ta upp till en månad innan inbetalningen syns på webben.
Du får ett grått meddelande om du nyligen har kryssat i rutan "medlem" och vi inte har gjort någon körning mot vårt medlemsregister. Slutligen kan du få ett gult meddelande om att vi inte hittar dig. Då är det något av följande som inte stämmer:
- Inbetalningen har inte hunnits registreras än i vårt medlemsregister. Vi skapar ett nytt medlemsregister en gång i månaden.
- Vi hittar dig inte i vårt medlemsregister. Har du skrivit exakt så som det står på adressetiketten under "Mitt konto" / "Uppdatera" / "Personlig information"? Se ovan för instruktioner vad det skall stå. Det är alltså medlemsregistret som är basen.
- Skulle du behöva uppdatera dina uppgifter i vårt medlemsregistrer kan du göra det här.
- Du har angivit att du är medlem fastän du inte är det... :-(
hasseb svarade Permanent länk
Medlemskap
Hej,
Ni har tydligen ingen ordning på era register, ni påstår att jag inte är medlem här är kvittot från min bank:
Från konto: 114 013 438 * lönekonto * HANS OWE BERGVALL
--------------------------------------------------------------------------------
Mottagare: SVENSKA ÖLFRÄMJANDET * PG 51 31 16-4
Belopp: 250,00
Datum: 2010-01-25
Meddelande: Hans Bergvall
Kategori: OSPECIFICERAD
Ändra kategori: Välj kategori BIL BOSTAD E-faktura FRITID HUSHÅLL KLÄDER LIVSMEDEL NÖJEN RESOR ÖVRIGT 1 ÖVRIGT 2 ÖVRIGT 3
--------------------------------------------------------------------------------
Uppdragsnummer: 000527
Registrerad: 2010-01-23 07:31 Hans Owe Bergvall
Status: Utförd
administrator svarade Permanent länk
Får jag be dig kontrollera vad du fyllt i?
Hejsan!
Vi tillämpar en strikt överensstämmelse mellan de uppgifter som finns i vårt register och det som fylls i på hemsidan. Detta för att hindra att vi får in SPAM på våra sidor samt att folk missbrukar medlemsaccessen.
Om du tar och kontrollerar dina uppgifter som du fyllt i på hemsidan så ser du att du har fyllt i fel postnummer (punkt 4 ovan) mot det som du har uppgivit till vårt medlemsregister. Om du ändrar det till det korrekta så kommer du se att det fungerar! (Notera även stycket som börjar "Om ni hittar något fel...". Denna punkt finns eftersom vi inte vill ha det fullständiga medlemsregistret liggande på Internet.)
Mvh
/Thomas
Adressändring
Min nuvarande adress är Helikoptergatan 30 128 34 skarpnäck
Tidigare var den Alströmergatan 45 112 47 Stockholm
Jag svarade bara sanningsenligt att mitt postnummer var 128 34
administrator svarade Permanent länk
Adressändringar
Anmäl adressändringar här så blir registret uppdaterat!
http://www.svenskaolframjandet.se/medlemservice
Vi uppdaterar, tyvärr, inte adressregistret "baklänges" från Webben