Medlemsaccess på hemsidan

Vill du bara ha reda på hur du blir medlem eller förnyar ditt medlemskap? Vi samkör vårt medlemsregister mot era konton på Webben. Det innebär att ni som är medlemmar ser när ert medlemskap går ut under "Mitt konto" uppe ute till vänster.

Så markeras du som medlem

För att ni skall se när ert medlemskap går ut samt ha tillgång till alla medlemssidor måste ni checka att informationen ni matar in stämmer enligt de fem punkterna nedan. Om ni ser en tidpunkt i form av "ÅÅMM" är allt korrekt. Om ni hittar något fel och uppdaterar uppgifterna så slår inte ändringen igenom förrän vi gjort en körning mellan medlemsregistret och webbens register. Maltesens adressetikett är likadan som adressetiketten som sitter på brevet ni får när ni blir medlem eller har förnyat ert medlemskap. För att få tillgång till medlemssidorna samt få information om ditt medlemskap krävs följande saker:

  • Ni måste kryssa i rutan "Medlem" under "Mitt konto" / "Uppdatera" / "Personlig information".
  • Förnamnet måste stämma överens (= Vara exakt likadant stavat) med vad som står på Maltesens adressetikett.
  • Efternamnet måste stämma överens (= Vara exakt likadant stavat) med vad som står på Maltesens adressetikett.
  • Postnummer måste vara lika med postnumret, XXX XX, (notera mellanslaget) på Maltesens adressetikett.
  • Slutligen måste ni ha betalt medlemsavgiften. Vi tillämpar ett antal månaders respit. Men är det mer än ca ett halvt år sedan medlemskapet gick ut förlorar ni tillgången till medlemssidorna.

Anledningen till att det är noggrannt är att vi inte har något annat sätt att para ihop Webben med vårt medlemsregistret än att matcha namn och adress.

Observera att vi endast samkör medlemsregistret varje eller varannan månad, så ibland kan vissa hamna i skiftet mellan uppdateringar och få upp ett varningsmeddelande här på sajten.

Varningsmeddelanden

Ni får en varning i form av ett extra fält uppe till vänster när ert medlemskap håller på att gå ut. Under sista månaden som medlemskapet gäller är det ett orange meddelande. När medlemskapet gått ut övergår det i ett rött meddelande. Från det att ni betalat medlemsavgiften kan ta upp till en månad innan inbetalningen syns på webben.

Du får ett grått meddelande om du nyligen har kryssat i rutan "medlem" och vi inte har gjort någon körning mot vårt medlemsregister. Slutligen kan du få ett gult meddelande om att vi inte hittar dig. Då är det något av följande som inte stämmer:

  • Inbetalningen har inte hunnits registreras än i vårt medlemsregister. Vi skapar ett nytt medlemsregister en gång i månaden.
  • Vi hittar dig inte i vårt medlemsregister. Har du skrivit exakt så som det står på adressetiketten under "Mitt konto" / "Uppdatera" / "Personlig information"? Se ovan för instruktioner vad det skall stå. Det är alltså medlemsregistret som är basen.
  • Skulle du behöva uppdatera dina uppgifter i vårt medlemsregistrer kan du göra det här.
  • Du har angivit att du är medlem fastän du inte är det.